Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια Ηχοϊστορία αλλιώς!

     Όσο δούλευα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι Ηχοϊστορίες ήταν αγαπημένες δραστηριότητες τόσο για μένα όσο και για τους μικρούς μου μαθητές. Κάνοντας ένα μικρό flashback στο ιστολόγιό μου θα βρείτε πολλές αναρτήσεις πάνω σε αυτή τη θεματική. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, πειραματιζόμενη με το gemini, είδα ότι εισήγαγε τα storyboards. Αμέσως λοιπόν σκέφτηκα πως μπορώ να αξιοποιήσω αυτό το εργαλείο και φυσικά η πρώτη μου σκέψη ήταν οι Ηχοϊστορίες!

    Το θέμα που επέλεξα ήταν "Ο μικρός Κάστορας και η Ηχώ", μια Ηχοϊστορία που αγαπώ πολύ. Βρίσκεται στο βιβλίο μουσικής της Β' Δημοτικού, ενώ υπάρχει και στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α' και Β' Δημοτικού (σσ. 101-104). Πρόκειται για το ομώνυμο παραμύθι της Amy McDonald, σε διασκευή Μ. Αργυρίου.


    Οι οδηγίες που έδωσα στο Gemini ήταν: Δημιούργησε ένα storybook με θέμα την ιστορία "Ο μικρός Κάστορας και η Ηχώ", που περιλαμβάνεται στο βιβλίο μουσικής της Β' Δημοτικού, χρησιμοποίησε καλλιτεχνικό στυλ "κομικ". Απευθύνεται σε παιδιά Β' Δημοτικού (7-8 ετών). Αρχικά το αποτέλεσμα δεν με ικανοποίησε πλήρως γιατί δεν ακολούθησε το κείμενο της Ηχοϊστορίας. Έτσι αποφάσισα να δώσω όλο το κείμενο όπως υπάρχει στο βιβλίο της Μουσικής.

Το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω:

https://gemini.google.com/share/3ab59c00755b

Το storybook που το Gemini δημιούργησε ξεπέρασε τις προσδοκίες μου! 

Σας προτείνω να δημιουργήσετε της δικές εικονογραφημένες ιστορίες, ειδικά για μια πρώτη εισαγωγή όπου παρουσιάζεται το θέμα που πρέπει να επενδυθεί με ήχους. Οι μαθητές θεωρώ ότι θα μπορέσουν με περισσότερη ευκολία να αφομοιώσουν την ιστορία στο σύνολό της αλλά και να εστιάσουν στις επιμέρους λεπτομέρειές της!

Η παλαιότερή μου ανάρτηση για τον Μικρό Κάστορα και την Ηχώ:

https://paizomemousiki.blogspot.com/2021/06/blog-post.html

Πειραματιστείτε ελεύθερα λοιπόν, είμαι σίγουρη ότι θα καταφέρετε να δημιουργήσετε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ιστορίες και εικονογραφήσεις!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. · ...

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθο...

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ...