Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαβάζοντας: Το μικρό άσπρο ψαράκι

     Το μικρό άσπρο ψαράκι αποτελεί ένα από τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών μου και έτσι αποφάσισα να σας το παρουσιάσω. 
     Με αυτή μου την ανάρτηση θα μιλήσω περισσότερο ως μαμά παρά ως εκπαιδευτικός μουσικής. Αν και αυτό που προτείνω μπορείτε να το δοκιμάσετε και σε τμήμα Μουσικοκινητικής αγωγής, στο Νηπιαγωγείο ή στην Α' τάξη του δημοτικού.       Πάντα λοιπόν, ψάχνω να βρω ιδέες να συνδυάσω μουσικές δραστηριότητες με βάση τα βιβλία που διαβάζουμε στο σπίτι και "Το μικρό άσπρο ψαράκι" από τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο αποτελεί μια από αυτές τις ιδανικές περιπτώσεις. 
     

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

Συγγραφέας: Guido van Genechten

Το μικρό άσπρο ψαράκι κλαίει γιατί δεν μπορεί να βρει τη μαμά του.
Αναζητώντας την, συναντάει πολλά και διάφορα πλάσματα της θάλασσας:
έναν κόκκινο κάβουρα, έναν πορτοκαλί αστερία,
ένα κίτρινο σαλιγκάρι, μία πράσινη χελώνα,
μία μπλε φάλαινα και ένα μοβ χταπόδι.
Αλλά κανένα από όλα αυτά δεν είναι η μαμά του!

Ας μάθουμε τα χρώματα
ακολουθώντας το μικρό μας ψαράκι σε αυτή την αναζήτηση. 

Δραστηριότητες:
1. Κάθε φορά που αναφέρω ένα χρώμα κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του παραμυθιού, παίρνουμε στα χέρια μας το αντίστοιχο Boomwhacker και παίζουμε όπως μας αρέσει.
BoomwhackersΗχητικοί σωλήνες που παράγουν διαφορετικές νότες όταν τους κτυπήσουμε σε διάφορες επιφάνειες (κόκκινο - Ντο, πορτοκαλί - Ρε, κίτρινο - Μι, λαχανί - Φα, πράσινο - Σολ, μοβ - Λα, ροζ - Σι)
Σημείωση: Στο διατονικό σετ δεν υπάρχει μπλε χρώμα (υπάρχει στο χρωματικό σετ και είναι το ΣΟΛ#).
Με τα παιδιά μου χρησιμοποιώ το διατονικό σετ και στη θέση του μπλε (όταν αναφέρει τη φάλαινα), δίνω το σκούρο πράσινο. Έχω εξηγήσει ότι δεν έχω αυτό το χρώμα και δεν φαίνεται να τα ενοχλεί όταν αντί για μπλε παίρνουν το σκούρο πράσινο Boomwhacker.
Μετά το τέλος της ανάγνωσης προσθέτω και το ροζ (νότα Σι) και το μικρό κόκκινο (νότα Ντο') και έτσι ολοκληρώνεται ακουστικά η κλίμακα του Ντο.
2. Στα παιδιά μου ανέκαθεν τραγουδούσα και έτσι δεν θα μπορούσα να παραλείψω τραγούδια με βάση τα χρώματα.
Κόκκινο:

Πορτοκαλί:

Κίτρινο:

Πράσινο:

Μπλέ:

Μοβ:

Υπάρχει επίσης και το daddy finger που αναφέρει τα χρώματα συνολικά (το βίντεο είναι ενδεικτικό):

     Προσωπικά το τραγουδάω στα αγγλικά και η τρίχρονη κόρη μου πλέον (μετά από πολλές φυσικά επαναλήψεις) έχει μάθει να το τραγουδάει και αυτή, ενώ αναγνωρίζει και τις αντίστοιχες λέξεις των χρωμάτων στα αγγλικά.  Αν όμως εσείς, δεν αισθάνεστε άνετα να τραγουδάτε σε άλλη γλώσσα, μπορείτε να το λέτε στα ελληνικά με βάση αυτή τη μελωδία. Βάζουμε καπάκια από μαρκαδόρους στα δάχτυλά μας και τραγουδάμε τα αντίστοιχα χρώματα.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το βιβλίο και για τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο στον παρακάτω σύνδεσμο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ