Το μικρό άσπρο ψαράκι αποτελεί ένα από τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών μου και έτσι αποφάσισα να σας το παρουσιάσω.
Με αυτή μου την ανάρτηση θα μιλήσω περισσότερο ως μαμά παρά ως εκπαιδευτικός μουσικής. Αν και αυτό που προτείνω μπορείτε να το δοκιμάσετε και σε τμήμα Μουσικοκινητικής αγωγής, στο Νηπιαγωγείο ή στην Α' τάξη του δημοτικού. Πάντα λοιπόν, ψάχνω να βρω ιδέες να συνδυάσω μουσικές δραστηριότητες με βάση τα βιβλία που διαβάζουμε στο σπίτι και "Το μικρό άσπρο ψαράκι" από τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο αποτελεί μια από αυτές τις ιδανικές περιπτώσεις.
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Συγγραφέας: Guido van Genechten
Με αυτή μου την ανάρτηση θα μιλήσω περισσότερο ως μαμά παρά ως εκπαιδευτικός μουσικής. Αν και αυτό που προτείνω μπορείτε να το δοκιμάσετε και σε τμήμα Μουσικοκινητικής αγωγής, στο Νηπιαγωγείο ή στην Α' τάξη του δημοτικού. Πάντα λοιπόν, ψάχνω να βρω ιδέες να συνδυάσω μουσικές δραστηριότητες με βάση τα βιβλία που διαβάζουμε στο σπίτι και "Το μικρό άσπρο ψαράκι" από τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο αποτελεί μια από αυτές τις ιδανικές περιπτώσεις.
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Συγγραφέας: Guido van Genechten
Το μικρό άσπρο ψαράκι κλαίει γιατί δεν μπορεί να βρει τη μαμά του.
Αναζητώντας την, συναντάει πολλά και διάφορα πλάσματα της θάλασσας:
έναν κόκκινο κάβουρα, έναν πορτοκαλί αστερία,
ένα κίτρινο σαλιγκάρι, μία πράσινη χελώνα,
μία μπλε φάλαινα και ένα μοβ χταπόδι.
Αλλά κανένα από όλα αυτά δεν είναι η μαμά του!
Ας μάθουμε τα χρώματα
ακολουθώντας το μικρό μας ψαράκι σε αυτή την αναζήτηση.
Δραστηριότητες:
1. Κάθε φορά που αναφέρω ένα χρώμα κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του παραμυθιού, παίρνουμε στα χέρια μας το αντίστοιχο Boomwhacker και παίζουμε όπως μας αρέσει.
Boomwhackers: Ηχητικοί σωλήνες που παράγουν διαφορετικές νότες όταν τους κτυπήσουμε σε διάφορες επιφάνειες (κόκκινο - Ντο, πορτοκαλί - Ρε, κίτρινο - Μι, λαχανί - Φα, πράσινο - Σολ, μοβ - Λα, ροζ - Σι)
Σημείωση: Στο διατονικό σετ δεν υπάρχει μπλε χρώμα (υπάρχει στο χρωματικό σετ και είναι το ΣΟΛ#).
Με τα παιδιά μου χρησιμοποιώ το διατονικό σετ και στη θέση του μπλε (όταν αναφέρει τη φάλαινα), δίνω το σκούρο πράσινο. Έχω εξηγήσει ότι δεν έχω αυτό το χρώμα και δεν φαίνεται να τα ενοχλεί όταν αντί για μπλε παίρνουν το σκούρο πράσινο Boomwhacker.
Μετά το τέλος της ανάγνωσης προσθέτω και το ροζ (νότα Σι) και το μικρό κόκκινο (νότα Ντο') και έτσι ολοκληρώνεται ακουστικά η κλίμακα του Ντο.
2. Στα παιδιά μου ανέκαθεν τραγουδούσα και έτσι δεν θα μπορούσα να παραλείψω τραγούδια με βάση τα χρώματα.
Κόκκινο:
Πορτοκαλί:
Κίτρινο:
Πράσινο:
Μπλέ:
Μοβ:
Υπάρχει επίσης και το daddy finger που αναφέρει τα χρώματα συνολικά (το βίντεο είναι ενδεικτικό):
Προσωπικά το τραγουδάω στα αγγλικά και η τρίχρονη κόρη μου πλέον (μετά από πολλές φυσικά επαναλήψεις) έχει μάθει να το τραγουδάει και αυτή, ενώ αναγνωρίζει και τις αντίστοιχες λέξεις των χρωμάτων στα αγγλικά. Αν όμως εσείς, δεν αισθάνεστε άνετα να τραγουδάτε σε άλλη γλώσσα, μπορείτε να το λέτε στα ελληνικά με βάση αυτή τη μελωδία. Βάζουμε καπάκια από μαρκαδόρους στα δάχτυλά μας και τραγουδάμε τα αντίστοιχα χρώματα.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το βιβλίο και για τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο στον παρακάτω σύνδεσμο:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου