Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Επανάληψη ρυθμικών στοιχείων (Α και Β Δημοτικού)


Καλημέρα σε όλα τα αγαπημένα μου παιδιά! Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να περνάτε όσο πιο δημιουργικά μπορείτε αυτές τις μέρες. Σας έχω ετοιμάσει κάποιες δραστηριότητες, ώστε να θυμηθούμε αυτά που έχουμε κάνει στα μαθήματά μας αλλά και για να περάσουμε όσο πιο ευχάριστα και μουσικά γίνεται αυτές τις μέρες που είμαστε στο σπίτι.

Eισαγωγή:

 ·     Στα μαθήματά μας έχουμε μάθει τις εξής ρυθμικές αξίες: 



      Το τα: 



και τι-τι: 
·         
    Θυμίζω πως για το Τα χτυπάμε ένα παλαμάκι και για το Τι-τι χτυπάμε δύο φορές: μία φορά το δεξί μηρό και μία φορά τον αριστερό μηρό.
    

   Προσοχή: Δεν ξεχνώ πώς τα Τι-τι είναι ίσα με ένα Τα και για αυτό παίζονται πιο γρήγορα.

   Ώρα για εξάσκηση:

·        Με τη βοήθεια κάποιου μεγάλου επισκέπτομαι το ΥοuTube  και βλέπω το παρακάτω βίντεο:

·         
   Σε αυτόν τον σύνδεσμο θα βρείτε μια δραστηριότητα με 7 παραδείγματα. 

   Πριν από κάθε παράδειγμα, κοιτάξτε προσεχτικά τη ρυθμική φράση που παρουσιάζεται.

   Συνοδεύστε κάθε παράδειγμα με παλαμάκια και χτύπημα των μηρών, λέγοντας Τα και Τι-τι, όπως κάναμε στην τάξη! 
  
 Μετά από δύο προσπάθειες…. ήρθε η ώρα για κάτι πιο διασκεδαστικό. Διαλέξτε δύο αντικείμενα από την κουζίνα σας (πχ πλαστικό ποτήρι για το Τα και κουτάλι για το Τι-τι) ή από την κασετίνα σας (πχ γόμα για το Τα και μολύβι για το Τι-τι), καθήστε σε ένα τραπέζι και συνοδεύστε πάλι όλα τα παραδείγματα αυτή τη φορά με τα αντικείμενα.
      
Ώρα για χορό:

Ακούστε το παρακάτω ηχητικό απόσπασμα 

  
  

   Φανταστείτε πως μπαίνετε κρυφά στην κουζίνα της μαμάς σας και θέλετε να φάτε κρυφά γλυκά ή πως ετοιμάζεστε να κάνετε μια σκανταλιά και δεν θέλετε να σας καταλάβει κανείς!!! 


       Όσο ακούτε αυτόν το γλυκό ήχο που σας θυμίζει μεταλλόφωνο, προσπαθήστε να κινηθείτε ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής. Όταν ακούγονται άλλα όργανα, μπορείτε να χορέψετε ελεύθερα, ακολουθώντας πάντα τη μουσική.

Ώρα για ακρόαση με ηχηρές κινήσεις:

Ακούστε το ίδιο ηχητικό απόσπασμα, λίγο διαφορετικό αυτή τη φορά 


και συνοδεύστε το με παλαμάκια και χτύπημα στους μηρούς, όπως κάνατε στην πρώτη δραστηριότητα.



Ανυπομονώ να δοκιμάσουμε όλα τα παραπάνω και από κοντά, όταν με το καλό γυρίσουμε στις τάξεις μας!!!

Εκπαιδευτικός Μουσικής: Μαρίνα Μίντζα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ